Een goede eerste indruk is de basis voor succes: het belang van logo, huisstijl en website.

Een goede eerste indruk is de basis voor succes: het belang van logo, huisstijl en website.

 

Je start je eigen onderneming. Je bent supergoed in wat je doet en je bent qua werk een professional. Je hebt alleen (nog) geen tijd genomen om een goed logo en een mooie huisstijl te (laten) ontwikkelen. Dan sta je, hoe goed je ook bent in je werk, al direct met 1-0 achter.

"Een eerste indruk? Die maak je maar één keer: met oogcontact, een leuk eerste gesprek, een stevige handdruk, een goede website of een professioneel visitekaartje."

Voor startende ondernemers kan een slechte eerste indruk verstrekkende gevolgen hebben. Een rommelig, slordig afgewerkt of standaard visitekaartje kan tot gevolg hebben dat de eerste indruk die een potentiële klant of opdrachtgever van jou krijgt is dat jouw werk ook zo is: rommelig, standaard of slordig. Een gemiste kans dus!

Vormgeving gaat om het visueel maken van jouw boodschap naar jouw klanten. Je logo en je huisstijl moeten jou aanspreken, bij jou passen, maar ook bij je doelgroep (je klanten) en bij dat wat je aanbiedt. Achter een goed logo zit een boodschap, een verhaal. Soms duidelijk en soms verborgen. Belangrijk is dat alles bij elkaar en in elkaar past zodat een consistent beeld ontstaat.

Tijdens de workshop bij het Open Coffee Boost event bekijken we het verhaal achter een aantal bekende logo's. We gaan in gesprek over jouw logo, huisstijl en website. Kun jij het verhaal achter jouw logo vertellen? En hoe zit het met jouw huisstijl, je visitekaartje? Soms kun je met hele kleine aanpassingen al een wereld van verschil maken. Daarnaast werk ik sinds 2006 als grafisch ontwerper/webdesigner voor startende ondernemers. Ik ken de wereld en de vragen van een startende ondernemer en geef antwoorden op vragen én advies.